5 Φεβ 2009

Ο νέος εσωτερικός εχθρός;

Στη σημερινή Ελευθεροτυπία διαβάζουμε: «Ιδιώνυμο για τους κουκουλοφόρους ζητεί η Μαραγκοπούλου». Η συνέχεια έχει ως εξής: «Νομοθετική ρύθμιση, που ποινικοποιεί την προσέλευση κουκουλοφόρων στις δημόσιες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις, προτείνει η καθηγήτρια Αλίκη Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου. [...] Στην αιτιολογική έκθεση τονίζει ότι ‘συντρέχουν εθνικοί λόγοι για την επείγουσα ανάσχεση του φαινομένου, διότι τα δημιουργούμενα έκτροπα από τους "κουκουλοφόρους", χρησιμοποιούνται από τους εχθρούς της χώρας μας ως επιχειρήματα αποδεικτικά της ύπαρξης τρομοκρατίας στην Ελλάδα.’ [...] Την πρωτοβουλία τής κ. Μαραγκοπούλου στηρίζει ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αναγέννησης Στ. Παπαθεμελής.»

Καλά όλα τα άλλα, κομμάτια να γίνουν: τα ξανακούσαμε αυτά για την απαγόρευση της κουκούλας. Αλλά για «εθνικούς λόγους»; Και ποιους ακριβώς «εθνικούς λόγους»; Ότι χαλάει η εικόνα της χώρας; Α, και ποιοι ακριβώς είναι αυτοί οι «εχθροί της χώρας»; Μήπως κουκουλοφόροι και «εχθροί της χώρας» ταυτίζονται ή τουλάχιστον συνδέονται; Μήπως πρόκειται για εσωτερικό εχθρό, τύπου... «εαμοβούλγαρων»;


Πρόκειται άραγε για την κυρία ομότιμη καθηγήτρια, πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου, που βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών; Άσχετη λεπτομέρεια, αλλά δεν μπορώ να μην την προσθέσω: βασικός ομιλητής στη βράβευσή της ήταν ο κ. Τουρτόγλου. Η δε εισήγησή του τιτλοφορούνταν «Η συμβολή των νησιωτικών κοινοτήτων του Αιγαίου στην επιβίωση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία και στη διατήρηση του εθνικού τους φρονήματος». Πιο ανιστόρητο τίτλο δεν θα μπορούσε να σκεφτεί. Δεν θέλω να φανταστώ καν πώς ήταν το περιεχόμενο...

Πρόκειται για την πρόεδρο του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου που «γεννήθηκε από την πικρή εμπειρία της στρατιωτικής δικτατορίας που επιβλήθηκε στον ελληνικό λαό το 1967»; Και πώς ακριβώς συνάδει η απαγόρευση της κουκούλας με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;

Αυτά είδα μεσημεριάτικα και μου χάλασε η χώνεψη (και η σιέστα) αγαπητοί γευσιγνώστες...

7 σχόλια:

kangerlussuaq είπε...

«Η συμβολή των νησιωτικών κοινοτήτων του Αιγαίου στην επιβίωση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία και στη διατήρηση του εθνικού τους φρονήματος»

Μουχαχα! Η διατήρηση τίνος; Ενός χαρακτηριστικού που δεν υπήρχε τότε; Μου θυμίζει το "Η κότα έκανε τ' αυγό ή τ' αυγό την κότα;" Ρεσιτάλ σουρρεαλισμού!

cynical είπε...

Καλησπέρα, Κ1/Κ2 (?)
ειδικα των νησων του Αιγαιου, που οι περισσοτεροι, ιδιως οι Συριανοι δεν θέλανε και ουτε λαβανε μερος στην επανασταση, παρα συνεχιζαν να εμπορευονται!

k2 είπε...

@ kangerlussuaq
Για γέλια και για κλάματα, δυστυχώς... Υπάρχει έδρα σουρεαλισμού στην Ακαδημία; :)

@ cynical
Καλησπέρα. Είναι εμφανές και μόνο από τον τίτλο ότι ο κ. Τουρτόγλου δεν έχει ιδέα από την ιστοριογραφία των τελευταίων 30 ετών (τουλάχιστον)... Πώς να πάρεις μετά στα σοβαρά την Ακαδημία;

Кроткая είπε...

γιατί να πάρεις στα σοβαρά την Ακαδημία;

μου αρέσει αυτό που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα. Οι φορείς και εκπρόσωποι των θεσμών απογυμνώνονται και ξεφτιλίζονται τόσο επιτυχημένα, ώστε να αναδεικνύουν την εξής αλήθεια: ένα πρόσωπο δεν αξίζει σεβασμού, εξ ορισμού, επειδή είναι θεσμικό. Ο σεβασμός κερδίζεται και οι θεσμοί από μόνοι τους, όταν δεν φέρονται από πρόσωπα με ποιότητα, είναι κούφιο γράμμα.

Μπράβο λοιπόν στην Μαραγκοπούλου (και στον κάθε αντίστοιχο) γιατί συμβάλλει στην ανάδειξη της απουσίας των ρούχων του βασιλιά! :)

[κατά τα άλλα, η πρόταση και η επιχειρηματολογία είναι ό,τι πρέπει για να σου κοπεί η όρεξη: μη χαλάμε και τη δίαιτά μας!]

k2 είπε...

@ krotkaya
Όντως, δεν περιμέναμε τώρα για να πάψουμε να παίρνουμε στα σοβαρά την Ακαδημία. Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να εντυπωσιάζομαι από κάτι τέτοια. Και να σκεφτείς ότι σ'αυτή την Ακαδημία ανέθεσαν να αξιολογήσει εκείνο το περίφημο βιβλίο ιστορίας της Στ' δημοτικού...

Ανώνυμος είπε...

δεν υπάρχει τίποτα πιο άδικο, ευτελές για να μην πω αντιδημοκρατικό από το να κατακρίνεται συγγραφέας άρθρου ή βιβλίου από κάποιον που δεν έχει διαβάσει το επίμαχο άρθρο ή βιβλίο, αλλά στην καλύτερη περίπτωση τσιτάτα ή σχόλια άλλων για αυτό. Αν έμπαινες στον ελάχιστο κόπο να διαβάσεις το άρθρο της Μαραγκοπούλου θα έβλεπες οτι την πρόταση της (άσχετο αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς) δεν τη στηρίζει με το αφελές επιχείρημα που προτάσει η (δημοκρατικότατη) Ελευθεροτυπία, αλλά σε μια σειρά εμπεριστατωμένων επιχειρημάτων, τα οποία δεν θα σου προσφέρω στο πιάτο προκειμένου να σε κάνω αν έχεις τσιπα να ψάξεις να βρεις στο άρθρο της. Η επίθεση κατά ανθρώπων με έργο και κοινωνική προσφορά με έναυσμα ένα άρθρο με το οποίο διαφωνούμε είναι φασισμός. Αυτό κάνει κάθε ολοκληρωτισμός: ξεκινάει από ένα έργο για να επιτεθεί και να μειώσει, αν εξευτελίσει τον γράφοντα. Ακόμα κι αν διαφωνείς κανείς με το έργο κάποιου πρέπει τουλάχιστον να το έχει διαβάσει και να κρίνει το έργο και όχι να κατακρίνει τον άνρθωπο. ιδίως στο όνομα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τα οποία τσλαπατά προκλητικά με τον τρόπο του, παίζοντας τον δημοκράτη.
Ευγε.

k2 είπε...

Ανώνυμε,
αν αντί να είσαι τόσο εύθικτος μπεις στον κόπο να διαβάσεις το κείμενό μου πιο προσεκτικά, θα δεις ότι δεν περιέχει καμία γενική κρίση για την κα Μαραγκοπούλου. Μάλιστα είναι γεμάτο ερωτηματικά, ακριβώς επειδή δεν θέλησα να κρίνω συνολικά το έργο της ή/και τη δημόσια παρουσία της. Σε αντίθεση λοιπόν μ’εσένα, που με κατηγορείς για «έλλειψη τσίπας», «φασισμό» κι άλλα τέρατα, δεν έθιξα ούτε προσέβαλα την κα Μαραγκοπούλου ως άνθρωπο. Έκρινα μια συγκεκριμένη, δημόσια διατυπωμένη άποψή της. Όσο για τις πηγές μου: εσύ αναφέρεσαι στο άρθρο της (δημοσιευμένο στο διαδίκτυο και στην Καθημερινή – στην τελευταία στις 15 Φεβρουαρίου, δηλαδή μετά την ανάρτησή μου), εγώ στην «αιτιολογική έκθεση» της πρότασής της (ολόκληρη βρίσκεται στο διαδίκτυο, μέρη της σε εφημερίδες που δημοσιεύουν την πρόταση). Και στα δύο διατύπωνεται η ίδια άποψη για το ιδιώνυμο της κουκούλας, άποψη διατυπωμένη και παλαιότερα από την κα Μαραγκοπούλου (βλ. άρθρο Καθημερινής και πρακτικά ημερίδας της ΠΟΑΣΥ, στο διαδίκτυο). Τα επιχειρήματα στα δύο κείμενα είναι όντως διαφορετικά: στο άρθρο είναι αυστηρώς νομικά, στην «αιτιολογική έκθεση» ύπαρχουν και τα περί "εθνικών κινδύνων" που σχολίασα εγώ. Επομένως, δεν μετέφερα εδώ αυτές τις απόψεις της κας Μαραγκοπούλου επειδή τις άκουσα στον δρόμο ή στο καφενείο: βρίσκονται καταγραμμένες όχι μόνο στο διαδίκτυο αλλά και σε μερικές από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας. Αν έχεις λόγους να πιστεύεις ότι οι απόψεις της διαστρεβλώθηκαν, ότι δεν προτείνει τη θέσπιση ιδιώνυμου για την κουκούλα κι ότι τα περί «εθνικών κινδύνων» της «αιτιολογικής έκθεσης» ψευδώς αναφέρονται στον Τύπο, παρακαλώ διαφώτισέ μας.